Vragen? Bel ons: 06 43759142

Gezond kerstmenu

 Wij gaan op Eerste Kerstdag voor dit verantwoorde kerstmenu, en gaan ons op Tweede Kerstdag te buiten aan een onverantwoord kerstmenu. Gewoon, omdat het kan.


Piccolini’s van courgette

Een snelle mini-‘pizza’, maar dan gezond. Omdat je geen pizzabodem van deeg gebruikt skip je een heleboel overbodige calorieën en vetten, terwijl je er vitamientjes en vezels voor terug krijgt. Mérry Christmas!

 

zeebaars

Hoofdgerecht: gegrilde zeebaars

Wie zegt dat een kerstig hoofdgerecht uit een hele kalkoen moet bestaan? Wij maken liever een hele vis. Deze zeebaars grill je in zijn geheel en je brengt hem op smaak met verse kruiden en olijfolie. Wel zo slank.

spruitensalade

Bijgerecht: rauwe spruitensalade

 Serveer de vis met een goede salade, zoals deze rauwe spruitensalade met wortel, walnoten en parmezaanse kaas. Topcombi!

 

chocoladepudding

Nagerecht: veganistische chocoladepudding

Met zijdetofu, cacaopoeder en kokosmelk maak je in een handomdraai chocoladepudding.  Voor de zoetheid voeg je wat agavesiroop of honing toe, en om het spannend te maken is een snufje zeezout ook een heel goed idee. De zijdetofu is een goede bron van eiwitten, en bevat stukken minder calorieën dan de suikerbom die chocoladepudding normaal is.

Merry Christmas & eet smakelijk!